Kontorsstäd i Stockholm är inget som ska skötas av ordinarie personal
Kontorsstäd bör alltid skötas helt externt i Stockholm. Det är inte alls någon god idé att ålägga någon i personalen att ta hand om städningen av kontoret.
Att företagets kontor ska vara välstädat och fräscht är en självklarhet för många företagare. Och deras personal – ett stökigt och smutsigt kontor brukar sällan vara en uppskattad arbetsmiljö för anställda medarbetare. Men hur går man bäst tillväga för att kontorsstädningen ska bli av så ofta som krävs, och med godkänt resultat?
Självklart kan man inte ålägga någon i personalen att städa kontoret som en del av sina arbetsuppgifter. I alla fall inte på de flesta kontor. Det brukar vara viktigt med roller och arbetsfördelning i arbetslivet, och att någon får “städning” tillagd på sitt arbetsschema kan medföra allehanda märkligheter i den sociala dynamiken på arbetsplatsen.
Kontorsstäd – begär offerter och referenser
Således bör man alltså kontakta en extern firma som utför kontorsstäd i Stockholm. En städfirma, med andra ord, som kommer in och städar kontoret enligt överenskommelse vad gäller tid och frekvens. Vissa kontor behöver städas oftare än andra. Det kan bero på vilken verksamhet som bedrivs i lokalerna, och hur många som arbetar på kontoret.
När man letar efter en städfirma som utför kontorsstäd bör man alltid ta referenser på tidigare utfört arbete. Det är bäst att verkligen ringa de referenserna också, och inte låta dem vara anonyma namn på ett papper. Det kan komma fram mycket värdefull information i ett samtal. Man bör också ta in offerter från olika städfirmor och jämföra pris.
Andra inlägg
- Ha ett rent trapphus - Vård om trappstädningen
- Få ordning i ungkarlslyan
- Erfaren flyttfirma i Täby
- Få hjälp med återvinning i Stockholm
- Garagestädning i Stockholm ger ett bra första intryck
- Hjälp vid akut stopp i avlopp
- Var noga med vilken firma du anlitar för asbestsanering i Stockholm
- Skolstädning i Stockholm för allas trevnad
- Städfirma i Norrköping - avlastning när du behöver det